Jest to najbardziej zaawansowana kurtyna na rynku łącząca ze sobą 2 zupełnie odmienne techniki otwierania od góry i od dołu. System ma aż 2 silniki, które kontroluje specjalny system elektroniczny umożliwiający prace tylko górnego silnika, a tym samym otwieranie się kurtyny tylko od góry oraz silnik ruchomy na prowadnicy, który umożliwia otwieranie się kurtyny od dołu. Do tego dochodzi kombinacja ustawienia szpary wentylacyjnej i na górze i na dole pozostawiając w środkowej części otworu poszycie – tzw. funkcja cienia. W gorące dni możemy całkowicie otworzyć otwór dając pełną wentylację. Nadmiar poszycia jest zwijany na środkowej rurze zwijającej zapobiegając zagnieceniom i przetarciom poszycia czy zbieraniu się brudu nanoszonego przez gryzonie.
System ten daje nam praktycznie nieograniczone kombinacje wentylacji obory w zależności od panujących warunków, szczególnie jesienią i wiosną, gdy temperatury zmieniają się szybko i trzeba wielokrotnie korygować wentylację w ciągu dnia czy opadów.
Od strony wewnętrznej kurtyna musi być zabezpieczona przed wepchnięciem całego systemu przez wiatr do środka budynku. W zależności od wyboru klienta, ale i ograniczeń technicznych, zabezpieczenie wewnętrzne może być siatką przeciwwróblową lub kombinacją siatki przeciwróblowej/przeciwwietrznej (która dodatkowo zabezpiecza budynek przed ptactwem) lub systemem niezależnych pasów pionowych lub profilami stalowymi czy aluminiowymi. Każde z rozwiązań ma inne zalety, które omówi nasz technik przy ofercie.
Także od strony zewnętrznej każdy system kurtyn musi posiadać zabezpieczenie, aby nie został wyrwany przez wiatr. Tutaj w zależności od wyboru klienta i ograniczeń technicznych do wyboru są profile stalowe lub aluminiowe.
Końce kurtyn posiadają osłony napędów, które zapobiegają dostawaniu się opadów na krawędziach otworu, dodatkowo uszczelniają cały system przed niepowołanym przeciągiem zapewniając jednak wentylację. Chronią także silnik przed zabrudzeniami oraz zapobiegają przed bezpośrednim dostępem zwierząt lub ludzi do potencjalnie niebezpiecznych ruchomych elementów.
RODZAJE NAPĘDÓW
Ten wariant może mieć tylko napęd elektryczny manualny lub przy zastosowaniu dodatkowego sterownika w pełni automatyczny.
Napęd może być umieszczony bocznie lub centralnie – zależy to od długości projektowanego systemu i decyduje o tym producent.
* napęd elektryczny sterowany ręcznie przełącznikiem,
* napęd elektryczny automatyczny – sterownik klimatronic.
W zależności od rodzaju napędu maksymalne wymiary wybranego systemu mogą być różne – szczegóły przedstawi dokładnie nasz technik.